De scanbaarheid van webpagina’s

Overal waar je komt zie je wel een QR-code om te scannen, zelfs in België. Ook hier maken QR-codes een sterke opmars. Door de code te scannen kom je meteen bij datgene dat je zoekt. Maar wist je dat wij Belgen hetzelfde doen? 

Wanneer een Belg jouw website bezoekt, gaat die meteen de homepagina scannen (want wie leest nu echt àlles?). Een Belgische bezoeker zoekt als eerst naar de zaken die voor hem/haar belangrijk zijn. Hierna is het jouw taak om ervoor te zorgen dat dit zo snel mogelijk kan gebeuren. Een Belgische bezoeker wil namelijk zo weinig mogelijk tijd verliezen, je moet er dus voor zorgen dat jouw website scanbaar is. 

Start bij de basics

Zorg voor genoeg witruimte tussen content

Geef de Belgische lezers ruimte en adem om tussen de regels te lezen. Het is belangrijk dat je overzicht houdt, want wie houdt er nu van een overdrukke website? Wij Belgen alvast niet. 😉 

Maak een duidelijk onderscheid in titels

Titels zijn niet voor niets samenvattingen van de bijhorende content. Door de titels duidelijk te plaatsen (én een duidelijke benaming te geven) weet de Belgische bezoeker meteen of de informatie voor hem/haar nuttig is. 

Een handig beestje genaamd bulletpoints

Door het gebruik van bulletpoints zorg je ervoor dat de Belgische bezoekers op korte termijn veel informatie krijgt. Én je zorgt ervoor dat je website mooi en overzichtelijk is waardoor de Belgisch klant nog meer het gevoel krijgt dat de website betrouwbaar is. Zeer efficiënt dus, als je het ons vraagt. 😉 

Maak jouw website volledig scanbaar

Wil je die extra stap zetten en hélemaal zeker zijn dat jouw website scanbaar genoeg is? 
Door het toepassen van onze First Impression-audit komen we meteen te weten hoe hoog jouw website nu al scoort en wat er net aan jouw website moet veranderen om optimaal te kunnen draaien. 

Wil je meer informatie over onze First Impression-audit? 
Neem contact met ons op en we bekijken meteen alle mogelijkheden. 

“Content is anything that adds value to the reader’s life 

Verover de Belgische markt

De Belg houdt niet van serieuze gesprekken of business talk. Neen, ze zijn één en al oor voor een goed verhaal waar ze s ’avonds in de zetel nog aan terug denken.

Wil je na het lezen van deze blog ook je klanten op een andere manier aanspreken?
Dan is het ondertussen zeer duidelijk:
 

Vraaghetdebelg.nl schrijft mee aan jouw succesverhaal! 

Met meer dan 25 jaar ervaring helpt Vraaghetdebelg.nl jou met:  

  • Web- en strategie audits 
  • Workshops  
  • Overname van BE-marketing, jouw eigen Belgisch team 
Deze site maakt gebruik van cookies om u een betere ervaring te bieden. Door op deze website te kijken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.