Leer omgaan met de terughoudende Belg

Voor meer omzet in België

  • Sterke omzetcijfers in België behaal je enkel met kennis van de Belgische markt. Weten hoe de Belg denkt, beslist en koopt, is cruciaal om echt impact te kunnen maken. Want wat in Nederland goed werkt, scoort daarom nog niet automatisch bij de Belg, integendeel zelfs.
  • Daarom biedt Vraaghetdebelg.nl opleidingen aan die jouw teams wapenen met praktische inzichten, concrete voorbeelden en bewezen strategieën. Kennis waarmee jij meteen zelf aan de slag kan om meer omzet te halen in België >>>>

1. Training: Op DATE met de Belg >>>>

  • Context:
    Waarom laat een Belgische consument zich totaal anders verleiden dan een Nederlandse?
  • Opleidingsdoel:
    Weet hoe en waarom je jouw communicatie moet aanpassen voor meer succes in België
  • Doelgroep:
    Deze opleiding is het minimum voor elke Nederlandse onderneming die succes wil in België
Concrete invulling van deze training:

Dag 1:
Je ontdekt hoe je langs die onzichtbare muur gaat waar de meeste Nederlandse bedrijven tegenaan botsen als ze willen verkopen in België. We gidsen we je doorheen het consumentengedrag van de Belg en je krijgt tips, tricks, voorbeelden en een stappenplan, waarmee je meer omzet zal halen op de Belgische markt.
  
(Optioneel) dag2:
Gewapend met de inzichten uit de eerste dag gaan we samen doorheen jullie communicaties: website, salesdocumenten, e-mails,… Je krijgt on the spot concrete feedback en verbeterpunten waardoor je conversie in België zal verhogen. Heb je andere specieke problemen in België? Vraag het, want dit is je kans.
Deze training heb ik nodig Ik wil meer info over alle opleidingen

2. Performance training  >>>>

  • Context:
    Waarom leveren je online campagnes in België vaak minder op dan in Nederland? Omdat een Belg andere triggers en garanties nodig heeft om te klikken én te kopen.
  • Opleidingsdoel:
    Je leert hoe je Belgische consumenten wél in beweging krijgt. Van betere advertenties tot nieuwsbrieven die scoren en landingspagina’s die converteren.
  • Doelgroep:
    Voor marketing- en salesteams die hun online campagnes voor België willen optimaliseren en hun conversie willen ver-x-voudigen.

Concrete invulling van deze training:

  • Hoe gebruik je meer positieve FOMO (what’s in it for me), waar een Belg gek op is i.p.v. negatieve FOMO (ik geef gewoon korting)?
  • Stel de juiste Google Ads op voor België in 3 verschillende fases
  • Stel de juiste Social Ads op voor België in 3 verschillende fases
  • Hoe ziet een goede landingspagina er uit die de Belg kan overtuigen?
  • Wat is een goede nieuwsbrief die klikt en wat zijn goede salesmails?
Deze training heb ik nodig Ik wil meer info over alle opleidingen

3. Training: Leren bellen met de Belg  >>>>

  • Context:
    Telefonisch contact met Belgen loopt vaak stroever dan gedacht. Dat komt omdat een Belg anders communiceert én andere verwachtingen heeft aan de telefoon. Je moet echt de juiste vragen leren stellen, wil je succes hebben.
  • Opleidingsdoel:
    Je leert hoe je professioneel én klantvriendelijk belt met Belgische prospects en klanten, zonder dat het gesprek onnodig lang aansleept en de Belg zich echt geholpen voelt.
  • Doelgroep:
    Voor Nederlandse customer service- en salesmedewerkers die regelmatig Belgische klanten of leads bellen.

Concrete invulling van deze training:

  • Korte uitleg hoe Belgen communiceren en waarom ze meer tijd nodig hebben aan de telefoon
  • Ontdek hoe je zowel klantvriendelijk als efficiënt kan telefoneren met een Belg.
  • Test je nieuwe kennis meteen uit in een rollenspel met de Belg.
  • Bouw nieuwe belscenario’s a.d.h.v. het voorgaande rollenspel
Deze training heb ik nodig Ik wil meer info over alle opleidingen

4. Training: Maak jouw eigen AI copywriter voor Vlaanderen  >>>>

  • Context:
    AI-tools zoals ChatGPT zijn krachtig, maar ze schrijven niet vanzelf Vlaams. Laat staan dat je zonder grond AI kan betrappen op fouten. 
  • Opleidingsdoel:
    Je leert hoe je AI inzet als jouw Vlaamse copywriter. Van scherpe prompts tot tekstcontroles die echt aanslaan bij de Vlaamse consument.
  • Doelgroep:
    Voor marketing- en communicatieteams die succesvol AI willen inzetten voor Vlaamse copy.

Concrete invulling van deze training:

  • Het gedrag van de Vlaamse consument uitgelicht
  • Hoe analyseer je jouw teksten voor een Vlaams publiek?
  • Trainen van prompts voor Vlaamse copywriting en advertenties
  • Hoe controleer ik als Nederlander of Chat GPT me niet bedrogen heeft?
Deze training heb ik nodig Ik wil meer info over alle opleidingen

5. Training: Nederlandse en Belgische teams leren samenwerken  >>>>

  • Context:
    Samenwerken tussen Belgische en Nederlandse teams lijkt vanzelfsprekend, maar cultuurverschillen zorgen vaak voor frustratie en misverstanden.
  • Opleidingsdoel:
    Je leert de belangrijkste culturele verschillen op de werkvloer kennen én positief benutten. Zo bouw je bruggen en vind je de synergie tussen beide teams.
  • Doelgroep:
    Voor teams, leidinggevenden en HR-professionals die samenwerken met collega’s of partners aan de andere kant van de grens.

Concrete invulling van deze training:

  • Ontdek de cultuurverschillen op de werkvloer tussen BE en NL
  • Hoe vergader je efficiënt Belgen en Nederlanders
  • Wat zijn de verschillen in aanpak en processen tussen Nederlanders en Belgen
  • Hoe vind je synergiën tussen beide teams a.d.h.v. rollenspel
  • Opbouwen van Belgisch-Nederlandse connectie
Deze training heb ik nodig Ik wil meer info over alle opleidingen

6. Webinar: Het beste van België & Nederland (inspiratiesessie)  >>>>

  • Context:
    Waar blinkt België in uit? En waar scoort Nederland? Er zit zoveel potentieel in die kruisbestuiving, maar vaak blijven kansen liggen.
  • Opleidingsdoel:
    Je ontdekt hoe beide culturen elkaar kunnen versterken, met praktische inzichten en actiepunten om zelf mee aan de slag te gaan.
  • Doelgroep:

    Voor iedereen die zich bewust wil worden van de verschillen & raakvlakken tussen België en Nederland.

Concrete invulling van deze training:

  • Wat kunnen we leren van de Belgen en wat van Nederland op zakelijk vlak?
  • Hoe efficiënt zijn we en wat zijn de valkuilen van beide nationaliteiten?
  • Zit er waarheid in de clichés? Of net niet?
  • Welke mindset kan je meenemen over de grens om zelf te groeien?
  • Wat zijn de actiepunten die je van je buurland mee kan nemen?
Deze training heb ik nodig Ik wil meer info over alle opleidingen

7. Training: Hoe regel ik een sales DATE in België?  >>>>

  • Context:
    Waarom geraakt een Nederlandse verkoper zelden tot bij de Belgische decision-maker? Omdat sales in België een ander spel is, met andere regels en een langere adem.
  • Opleidingsdoel:
    Je leert hoe je Belgische prospecten aan tafel krijgt en hoe je daar de juiste snaar raakt. Met als doel: vertrouwen opbouwen, vervolgafspraken krijgen en deals te sluiten.
  • Doelgroep:

    Voor salesprofessionals en ondernemers die écht succesvol willen verkopen in België en willen begrijpen waarom copy-paste salesaanpak uit Nederland niet werkt.

Concrete invulling van deze training:

  • Wat zijn de cultuurverschillen op zakelijk vlak?
  • Hoe geraak ik aan tafel met Belgische prospecten?
  • Hoe maak ik duidelijk dat mijn product of dienst hetgeen is dat de Belg nodig heeft?
  • Hoe krijg ik vervolgafspraken?
  • Hoe kan ik de deal closen in een goede timing?
Deze training heb ik nodig Ik wil meer info over alle opleidingen

Haal in 1, 2, 3 meer omzet uit België!

Ontdek alle drie de stappen:

Heb je een specifieke vraag over België?
Aarzel niet en Vraaghetdebelg!

Wij beantwoorden jouw vraag met veel plezier binnen de 48 uur.

    Landal

    “De reflectie op onze marketingstrategie en de scan van onze webcontent hebben bruikbare inzichten opgeleverd voor onze marktbewerking in België”.

    – Marion Steenbergen,
    Marketing manager Belgische markt,
    Landal Greenparks

    Buro Scanbrit

    “In een workshop van Eric hebben we grondig gekeken naar alle aspecten waarop we van meerwaarde willen zijn. Zijn concrete tips en handvatten hebben ons enorm geholpen!”

    – Sander Geleenst
    Marketing Manager
    Buro Scanbrit

    E-luscious

    “Wat ons betreft zijn de workshops van VraaghetdeBelg een must voor elke ondernemer die vanuit het buitenland in België succesvol wil zijn.

    – Jacco Oosterhof
    Business Development
    E-luscious